"Kalau Anwar ditakdirkan memimpin,

maka Anwar kena pastikan, jangan ada seorang Rakyat Malaysia,

Melayu, Cina, India, Dayak, Kadazan

yang hadapi dan rasa sakit derita dizalimi seperti kamu rasa."

...saksikan video untuk rakyat Malaysia

26/12/2011

Umno Umpama Sembah Berhala Najib, Bermusuh Dengan Anak Muda Mahasiswa




Tindak balas UMNO kepada pelajar menurunkan bendera yang mengandungi
wajah patung Presiden Umno, adalah serupa dengan menyembah berhala pemimpin Korea Utara.

Malangnya UMNO, hanya ahli sendiri yang percaya kepada ketuhanan presiden.  Bagi majoriti rakyat Malaysia, ianya tidak masuk akal bahawa Adam Adli perlu dihukum kerana semata-mata meluahkan pandangan beliau dengan perbuatan yang paling simbolik.

Perbuatan mengancam Adam Adli, pelajar yang menurunkan bendera gambar patung Najib di ibu pejabat UMNO, adalah bercakap tentang kemunduran pemikiran UMNO sendiri.   Anak muda mahasiswa telah menunjukkan kepada Umno bagaimana mereka akan mengendalikan sebuah negara Malaysia yang baru dalam era baru.

Malaysia  dalam era baru akan dipandu oleh gplongan sederhana, pemikir, belia proaktif, dan perekacipta individu yang mempunyai pandangan dunia yang besar, yang tidak takut untuk berdiri mencari sebab dan melakukan rombakan besar-besaran di dalam sistem politik.


Ia adalah satu era ketelusan dan wacana intelektual.  Dan dalam era baru ini, tiada ruang untuk orang-orang seperti Umno, yang menolak terus perubahan sikap dan mind-set, serta bertindak kurang cerdik menutup mulut Mahasiswa.

UMNO tidak boleh hidup di dunia moden ini. Ia tidak boleh terus hidup dalam dunia di mana rakyat adalah ketua, dan UMNO adalah hamba.

Perlu diingat bahawa revolusi terbesar telah dilancarkan oleh anak-anak muda yang tinggal di kampus universiti.

Mereka adalah pelajar universiti yang matang dan pintar yang telah mengetuai bantahan terhadap Perang Vietnam di Amerika.  Mereka adalah pelajar universiti yang memberikan sokongan yang tersemat untuk Arab Spring.  Dan mereka adalah Rakyat di dalam kampus universiti yang mencorakkan bagaimana politik negara dibentuk dan diacu.

Gelombang STUDENT POWER akan merebak meluas selepas ini ….!

Ayuh..!!! ANAK MUDA MAHASISWA...Lawan TETAP Lawan !



reformis anak muda



No comments:

Post a Comment

Sahabat Blogger