"Kalau Anwar ditakdirkan memimpin,

maka Anwar kena pastikan, jangan ada seorang Rakyat Malaysia,

Melayu, Cina, India, Dayak, Kadazan

yang hadapi dan rasa sakit derita dizalimi seperti kamu rasa."

...saksikan video untuk rakyat Malaysia

19/12/2011

Bukan Saja Bendera Diturunkan, Kami Akan Turunkan REGIM BN - Mahasiswa (video)



Anak-anak muda Mahasiswa hari ini membuat kenyataan yang MATANG hari
ini, dengan menyatakan pihak lain tidak perlu mengambil sikap tidak beradab, dan mengatakan sesuatu itu kurang ajar... kerana kalau nak di beritahu sikap kurang ajar Pemuda Umno, banyak hujah yang boleh diperkatakan tentang mereka.


Tapi Mahasiswa tidak mahu terjebak dengan sentimen yang begitu rendah, kerana Mahasiswa perlu kembali kepada fokus yang lebih utama.


Mahasiswa juga memberi amaran, jangan melakukan apa-apa tindakan terhadap Mahasiswa.... Jika ia berlaku Mahasiswa akan melakukan satu 'mini' REVOLUSI' terhadap kerajaan Malaysia.


HILANG KEPERCAYAAN


Anak Muda dan Mahasiswa hari ini juga menyatakan sudah hilang kepercayaan terhadap Najib dan kepimpinannya, kerana sikap retorika dan sandiwara politik yang terlalu banyak.


Mahasiswa menganggap kenyataan Najib yang menyatakan akan memansuhkan AUKU adalah satu retorika apabila beliau dan konco-konconya telah membuat rayuan di mahkamah untuk mengubah keputusan hakim sebelum ini yang telah menyatakan AUKU bercanggah dengan Perlembagaan.


Najib juga suka memainkan sentimen politik dan melakukan tindakan-tindakan populis apabila Najib mengumumkan akan memansuhkan OSA dan ISA, tetapi kemudian menangkap dan menahan 10 orang di Sabah di bawah ISA.  Kemudian Menteri Dalam Negeri, Hishamuddin Hussein mengumumkan 'Penahanan Tanpa Bicara' akan dikekalkan.


Najib tidak berhenti di situ sahaja..., pada mulanya mengumumkan akan meminda Akta Polis tetapi selepas itu mereka meluluskan RUU Perhimpunan Aman yang jelas lebih menyekat Rakyat.


Dengan sandiwara Najib dengan retorika nya, Mahasiswa memberi kata dua kepada Najib agar memansuhkan AUKU dan membebaskan Universiti dari dikongkong.


Mahasiswa juga memberi amaran, kali ini bukan sahaja bendera yang diturunkan, tetapi REGIM BN juga akan diturunkan dari tampuk pemerintahan.


AYUH...!!! ANAK MUDA semua... Mari kita bangkit menentang REGIM BN yang zalim ini.




...lihat video



2 comments:

  1. cakap memang senang,ilmu ko tak cukup lagi,hingus lagi,nuar pon tak dapat lagi.cian mak bapak ko,biasiswa ko pkr payongke lepasni kene beku cian bapak ko, pundekla mat 2.4 juta umno bolehke ko tukar idologi mereka ni,mustahilkan,jadi ko rentikanlah niat jahat ko tu.

    ReplyDelete
  2. Hujah la dengan MATANG... x pyh maki dlm ni... baru org lain RESPECT... jgn jd samseng Umno pengkhianat melayu 54 tahun perintah & BERKUASA, melayu lah yg paling miskin kat negara ni, penagih dadah paling ramai, Hina Islam Fitnah Anwar tanpa saksi, bohsia yg bunuh bayi paling ramai... melayu le... Yg merempat tepi sungai rumah2 stinggan. Nama aku pun dlm kononnya 2.4 juta tu.. tp aku undi ABU... AYUH ANAK MUDA!!! Go To Hell Umno!!!

    ReplyDelete

Sahabat Blogger