"Kalau Anwar ditakdirkan memimpin,

maka Anwar kena pastikan, jangan ada seorang Rakyat Malaysia,

Melayu, Cina, India, Dayak, Kadazan

yang hadapi dan rasa sakit derita dizalimi seperti kamu rasa."

...saksikan video untuk rakyat Malaysia

13/01/2013

#KL112 - Peniaga Nak Saman...


Perhimpunan bersejarah semalam yang menyaksikan RATUSAN RIBU segenap lapisan rakyat Malaysia pelbagai kaum HADIR ke Himpunan Kebangkitan Rakyat, telah memberi kesan mendalam kepada peniaga-peniaga di sekitar Kuala Lumpur.

PENIPU!!!!  kata seorang peniaga di Jalan Sultan..." saya peniaga baru, dimaklumkan jangan buka kedai  12 Januari sebab ada satu perhimpunan besar...".  "...Boleh saman ka depa yang tipu ni...?!" tanya peniaga tu...  Betapa menyesal dia tak buka kedai, kerana dia dimaklumkan rakannya mendapat keuntungan 9 kali ganda dari hari biasa.   Rakannya itu sudah biasa dengan perhimpunan yg diadakan sebelum ini.

10 pagi lauk dan nasi habis..! tinggal sayur goreng je...

Tauke sebuah kedai makan di Jalan Perdana berhampiran Masjid Negara  pula menyatakan sokongan penuh beliau pada Perhimpunan ini...  Mana tidaknya jam 10 pagi, nasi dan lauk untuk makan tengahari habis dijual.
"... kalau selalu perhimpunan pun takpa...", kata tauke tu...

salah sebuah kedai... orang ramai beratur menunggu lauk

TV3suku kata peniaga ni sedang mengira "kerugian"... berbaris orang nak bayar saman peniaga ni... kih kih kih

laris... laris...

Seawal subuh semua R&R dah penuh... macam masa makan tengahari...takda tempat duduk...
Itulah kalau umnobn cuba perbodohkan rakyat, peniaga yang bodoh pun tertipu jugak... Sudah Ada Yang Kenaaaa!!!

Rakyat Bijak Menilai...


2 comments:

  1. Yang nak saman tu ialah peniaga2 bodoh dan bangang tak terkilan besar tak berniaga hari tu. Mereka bukan nak saman orang lain, tapi nak saman diri mereka sendiri sebab kenapa tak mahu berniaga hari tu.

    ReplyDelete
  2. aku mmg dah lma berbulu dgn peniaga2 ni stp kali demo claim rugi walhal utg hri tu blipat kali ganda..

    KLIK najib sokong teroris

    ReplyDelete

Sahabat Blogger