"Kalau Anwar ditakdirkan memimpin,

maka Anwar kena pastikan, jangan ada seorang Rakyat Malaysia,

Melayu, Cina, India, Dayak, Kadazan

yang hadapi dan rasa sakit derita dizalimi seperti kamu rasa."

...saksikan video untuk rakyat Malaysia

18/12/2011

Mahathir Sahkan Dia Hamba Bank Dunia




Mahathir berkata, beliau menolak tawaran Bank Dunia dan IMF itu kerana
tidak mahu menjadi HAMBA kepada bank along yang terbesar itu.

“Saya minta dia (Anwar) tunjuk surat kalau dia ada.. saya yang menolak Bank Dunia… ini ada saksi”. (saksi merujuk kepada Tan Sri Nor Mohamed Yaacop).

“Dia (Bank Dunia) yang nak bagi sangat kat kita..saya kata ‘Tidak’, pasal kalau kita terima..kita jadi hamba dia.

Mahathir 86 Tahun sudah amat tua...

Yang pertamanya... kenapa Mahathir ajak kita merujuk kepada Nor Mohamed Yaacob..?  Kerana Nor Mohamed Yaacob ini adalah ‘Kaldai’ yang taat dengan Mahathir, yang telah bersubahat di dalam skandal mereka yang membabitkan Skandal Spekulasi Matawang tahun 1992-1993 (Semasa Nor Mohamed Yaacob bertugas di Bank Negara) mengakibatkan kerugian sehingga RM25 bilion Wang Rakyat!  (sila baca di sini).

Yang keduanya... sejak kebelakangan ini, Tun Mahathir yang sudah KELIHATAN AMAT TUA, masih lagi membicarakan mengenai Anwar Ibrahim, bagaikan ada sesuatu di dalam dirinya yang belum dilepaskan sebelum dia MATI !  Mungkin ketakutan yang amat sangat dengan kebangkitan Anwar yang akan membuka tembelang Mahathir...

Rakyat Sudah Tahu...

Tohmahan Mahathir bahawa Dato’ Seri Anwar adalah agen Barat, IMF dan Bank Dunia kini mula menghantui Tun Mahathir.

Hakikatnya, menurut rekod Bank Dunia, tahun 1999 (selepas Dato’ Seri Anwar dipecat), Malaysia masih menerima bantuan Bank Dunia, yang membuktikan bahawa Mahathir adalah HAMBA kepada Bank Dunia, seperti kata-katanya.

Beberapa hari lalu Tun Dr Mahathir telah mencabar Dato’ Seri Anwar bersumpah dengan menjunjung al Quran. 


Sewajarnya sebelum Mahathir mencabar Anwar bersumpah menjunjung al-Quran dan bercakap tentang Islam, eloklah Tun Mahathir meneliti siapa ada kepentingan di dalam syarikat arak San Miguel.




Kecemerlangan Anwar

Sewajarnya dinyatakan, pada tahun 1993 semasa menjawat jawatan Menteri Kewangan, Dato’ Seri Anwar telah menulis kepada Bank Dunia untuk memberhentikan pinjaman dari Bank Dunia, kerana kedudukan ekonomi ketika itu di bawah pengurusan beliau amat kukuh dan tidak memerlukan pinjaman dari Bank Dunia.


Anwar Ibrahim selaku Menteri Kewangan berjaya menangani kemelesetan ekonomi dengan bukti kadar pertumbuhan ekonomi naik 8% setahun selama 8 tahun berturut-turut.  Dan Mahathir dilihat mengharapkan kebijaksanaan Anwar untuk menangani masalah kemelesetan ekonomi malaysia dan jatuhnya mata wang pada tahun 1997.


Dengan kecemerlangan sebagai Menteri Kewangan, Anwar dilantik sebagai Pengerusi Jawatankuasa Bank Dunia / Tabung Kewangan Antarabangsa pada 1 April 1998.


Dato' Seri Anwar Ibrahim menegaskan bahawa di sepanjang tempoh beliau menjadi Menteri Kewangan khususnya ketika mengurus krisis kewangan negara pada tahun 1997, beliau TIDAK PERNAH meminta "rescue package" daripada IMF / World Bank.  Anwar mencabar pemimpin UMNO yang membuat tuduhan supaya menyemak rekod dengan Perbendaharaan dan Bank Negara.


Kini sudah terang lagi bersuluh, politik hipokrit usang serta propaganda fitnah pasti tewas kerana kebenaran pasti muncul.

Rujukan di bawah terbukti menunjukkan semasa zaman pentadbiran Tun Mahathir, beliau telah menjadi HAMBA kepada Bank Dunia.  Bukti jelas ini menunjukkan betapa Tun Dr.Mahathir telah berbohong dan cuba memutarbelitkan fakta kenyataan beliau yang terdahulu. 





1 comment:

  1. teruk sgt Mahadir tu dr dulu sampai kini..dah wat keja teruk nak letakkan kpd org lain plak..nampak sgt dia ni tengah diderakan oleh Allah kerana tak takutkan balasan oehnya Nya..bila nak taubat tu sebelum mati ni.

    ReplyDelete

Sahabat Blogger