"Kalau Anwar ditakdirkan memimpin,

maka Anwar kena pastikan, jangan ada seorang Rakyat Malaysia,

Melayu, Cina, India, Dayak, Kadazan

yang hadapi dan rasa sakit derita dizalimi seperti kamu rasa."

...saksikan video untuk rakyat Malaysia

02/04/2012

Umno Melutut dan Berlutut Merayu Sokongan Israel..Cis !!!


Pakatan Rakyat mempunyai bukti yang kukuh, termasuk laporan, surat-menyurat dan dokumen lain yang mengesahkan sikap bermuka-muka Umno, yang telah secara senyap-senyap mengiktiraf hubungan dua hala antara Malaysia dan Israel, tetapi dalam masa yang sama memfitnah Anwar Ibrahim sebagai agen Israel.

Hubungan tidak rasmi di antara Umno dan kerajaan Israel bukanlah perkara baru.  Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad menulis surat kepada tiga Perdana Menteri Israel yang berbeza, menyatakan keinginan beliau sebagai seorang yang mewakili Umno untuk mewujudkan hubungan diplomatik yang normal dengan Israel.

Kemudian ada Dato 'Seri Najib Tun Razak, yang melantik APCO yang merupakan sebuah firma yang diketuai oleh bekas ketua-ketua perkhidmatan rahsia Israel, mengukuhkan lagi kewujudan hubungan baik antara Umno dan Israel.

Malah, sikap ini telah merebak di dalam polisi asing yang ditentukan oleh Wisma Putra.

Melutut dan berlutut merayu kepada Israel

Hari ini, Pakatan Rakyat mendedahkan bagaimana Umno dan pemimpin-pemimpin Israel menunjukkan semangat muhibah, walaupun secara rasminya, Malaysia tidak mempunyai hubungan diplomatik dengan negara itu.

Bermula 4 hingga 8 Jun 2012, Malaysia akan menjadi tuan rumah Persidangan Dunia Gas di Kuala Lumpur.  Persidangan ini adalah persidangan terbesar dan akan membawa bersama-sama syarikat-syarikat dari seluruh dunia.

Jawatankuasa organisasi Persidangan Gas Dunia dipilih melalui pengundian oleh ahli-ahli Kesatuan Gas Antarabangsa, yang juga terdiri daripada negara-negara seperti Malaysia, Israel, Russia, Brunei, Indonesia dan lain-lain.

Pakatan Rakyat mengesahkan bahawa semasa Malaysia melobi untuk mendapatkan hak untuk menganjurkan persidangan ini pada tahun 2005, Malaysia memohon bantuan Israel untuk menyokong cadangan Malaysia untuk menjadi tuan rumah persidangan itu.  Malah, Malaysia juga secara tidak langsung menawarkan untuk 'menguruskan' penginapan dan pendaftaran wakil Israel ke Persidangan Gas Dunia di Tianjin, China.

Pendekatan melutut dan berlutut merayu untuk mendapatkan bantuan dari Israel menerima kelulusan kerajaan pimpinan Umno dan atas nasihat Wisma Putra.  Penganjuran persidangan itu dikendalikan oleh Kesatuan Gas Malaysia, yang diwakili oleh PETRONAS dan penasihat oleh Tun Mahathir.

Dr M tahu dan menyokong pendekatan ini

Malah, Pakatan Rakyat mempunyai bukti bahawa Dr Mahathir dan Wisma Putra Malaysia bukan sahaja sedar pendekatan ini merayu bantuan dari Israel, tetapi juga mengesahkan ia.
 
Dalam pendedahan ini disertakan surat dari wakil Malaysia kepada wakil Kementerian Luar Israel, mengesahkan rayuan Wisma Putra untuk bantuan Israel dan sokongan untuk mendapatkan hak untuk menjadi tuan rumah persidangan itu.

Sikap kepimpinan Umno dan orang-orang yang menentukan dasar Wisma Putra adalah bertentangan dengan hasrat rakyat yang tidak mahu apa-apa hubungan diplomatik sama ada secara langsung atau tidak langsung dengan Israel.

Malah, kali ini mendedahkan hipokrasi peringkat tertinggi dalam Umno dan hubungan dengan Israel. Bukan sahaja ada niat untuk mewujudkan hubungan diplomatik, tetapi pemimpin Umno sebenarnya melutut dan berlutut untuk meminta sokongan Israel.

Pakatan Rakyat menuntut penjelasan daripada Wisma Putra dan Tun Dr Mahathir Mohamad mengenai mengapa mereka pergi ke peringkat mengemis bantuan dan sokongan Israel, kerana ini adalah jelas bertentangan dengan perpaduan rakyat Malaysia dan perjuangan rakyat Palestin.


No comments:

Post a Comment

Sahabat Blogger