"Kalau Anwar ditakdirkan memimpin,

maka Anwar kena pastikan, jangan ada seorang Rakyat Malaysia,

Melayu, Cina, India, Dayak, Kadazan

yang hadapi dan rasa sakit derita dizalimi seperti kamu rasa."

...saksikan video untuk rakyat Malaysia

11/04/2012

Anak Menteri Makan Di Pinggan Emas Dan Berniaga Wain


Gaya hidup menteri-menteri kabinet dan anak beranak mereka telah sekali lagi berada di bawah pemerhatian Rakyat berikutan kes serangan yang didakwa melibatkan Mohamad Nedim, anak Menteri Undang-undang Nazri Aziz.

Respon oleh warga internet kepada laporan berita tentang kejadian itu, berdasarkan laporan polis yang dilaporkan oleh pengawal keselamatan yang mendakwa bahawa Nedim dan pengawal peribadinya telah memukul beliau, mendedahkan kemarahan di kalangan rakyat biasa terhadap tingkah laku yang dipaparkan di khalayak ramai oleh Nedim.


Dalam kes ini, penghinaan itu datang dari orang ramai seperti yang dapat dilihat dalam media sosial telah menjangkau di luar dakwaan salah laku.  Fokus berkenaan telah beralih kepada fakta bahawa pada masa kejadian, Nedim sedang memandu Porsche, dan telah diiringi oleh pengawal peribadi beliau dalam sebuah MPV mewah.


Satu perkara yang dapat difahami dalam tuntutan oleh Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim, apabila dia menyifatkan pilihan raya umum akan datang adalah 'perang' antara golongan kaya dan miskin.


Nedim dan jadual yang sibuk


Gambar Nedim dan kawan-kawan yang disiarkan di dalam akaun persendirian 'lockerz' Nedim dalam internet, telah membuka mata Rakyat untuk melihat personaliti anak muda ini.  Dan yang lebih penting lagi, ia menggambarkan dengan jelas kedudukan seorang yang kaya dengan Rakyat miskin, yakni jurang yang terus memecahbelahkan rakyat Malaysia.



Dari "chillin' ditepian kolam, menyertai konvoi kereta mewah, bercuti di Eropah untuk makan di restoran-restoran mewah, Nedim adalah lambang "hipokrit" 1Malaysia, dan sudah tentu, tidak seperti anak-anak pemimpin di Timur Tengah yang telah tumbang, ada juga gerak isyarat simbolik oleh anak orang kaya, dan dalam kes Nedim itu, beliau mempamerkan gambar dia "berbuka puasa bersama anak yatim", dan juga mempunyai gambar 'membuktikan' kehadiran beliau di dalam solat Tarawih dalam bulan Ramadan, tidak lagi makan bubur ayam kegemaran di pinggan emas, untuk sahur.


Anak Muda Yang Kaya Raya



Nedim, mengikut akaun Twitter, adalah pengerusi Harrison (M) Berhad di samping jawatan sebagai pengarah Charisma Positief, sebuah syarikat yang menjual kereta mewah.


Menurut laman web di www.harrisons.com.my, sebuah syarikat yang berasal usul di Sabah, dan menumpukan perniagaannya di Malaysia Timur, berurusan dengan pemasaran, jualan, pergudangan dan pengedaran barangan pengguna, bahan binaan, produk  kejuruteraan dan bahan kimia pertanian, operasi perkapalan dan agensi-agensi pelancongan.


Salah satu daripada pelanggannya yang disenaraikan bahagian Asia Pasifik Brewery, berurusan dengan jenama seperti Tiger Beer, Heineken, Anchor, Guinness, Anglia dan Malta.  Malah, salah satu anak syarikat Harrison, Harrisons Marketing & Services Sdn. Bhd, ditubuhkan untuk menjalankan perniagaan wain, dengan kedai runcit yang besar yang terletak di Jalan 222, Petaling Jaya.


Dalam keadaan tidak mungkin bahawa menteri kabinet dikehendaki mengisytiharkan harta mereka, maklumat ini, jika benar, akan mengejar bencana untuk Nazri lebih daripada anaknya.


Itulah jurang antara anak menteri yang kaya dengan Rakyat yang menderita kemiskinan...




No comments:

Post a Comment

Sahabat Blogger