"Kalau Anwar ditakdirkan memimpin,

maka Anwar kena pastikan, jangan ada seorang Rakyat Malaysia,

Melayu, Cina, India, Dayak, Kadazan

yang hadapi dan rasa sakit derita dizalimi seperti kamu rasa."

...saksikan video untuk rakyat Malaysia

18/04/2012

Peguam Umno dihantar oleh Najib, Rosmah untuk Tutup kes Altantuya-Scorpene

Ahli parlimen Pakatan Rakyat mendedahkan di Parlimen surat yang didakwa ditulis oleh peguam Najib dan Rosmah,  Datuk Seri Muhammad Shafee Abdullah (gambar) yang mendakwa bahawa dia telah dihantar oleh Najib dan Rosmah untuk "tugasan undang-undang yang sensitif" di luar negara dan "mesti dilengkapkan sebelum pilihan raya umum ".

Menurut Saifuddin Nasution (PKR-Machang), surat itu dialamatkan kepada Ketua Hakim Negara, Tan Sri Ariffin Zakaria, Mahkamah Rayuan Tan Sri Md Raus Sharif dan Ketua Hakim Malaya Tan Sri Zulkefli Ahmad Makinudin pada 23 Mac, yang bertujuan untuk penangguhan kes-kes Shafee, dari 2 April hingga 25April.

Menurut Saifuddin, surat itu juga menyatakan bahawa "tugasan" tersebut memerlukan Shafee pergi ke beberapa bandar raya di luar negara termasuk New York, London, Dubai, Paris dan Basel.

Nazri Aziz menafikan kerajaan melantik Shafee Abdullah

Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Nazri Aziz berkata beliau tidak akan mampu untuk mengulas mengenai isu itu kerana dia tidak pasti kesahihan surat.

Timbalan Speaker Datuk Ronald Kiandee, yang mempengerusikan perbahasan peringkat dasar, kemudian memberi amaran kepada Saifuddin untuk mengesahkan dokumen dalam miliknya.

"Saya telah melakukan kerja rumah saya. Saya yakin dengan kesahihan dokumen-dokumen, "Saifuddin berkata, sebagai tindak balas.

Ketika menggulung perbahasan Rang Undang-undang kemudian, Nazri memberitahu Dewan Rakyat bahawa kerajaan tidak melantik Shafee untuk misi ke luar negara, yang menunjukkan bahawa surat tersebut telah menyebut nama Rosmah.

"Ini bukan satu pelantikan kerajaan kerana kerajaan tidak boleh melantik seorang peguam untuk mewakili isteri Perdana Menteri," katanya.

Beliau juga berkata, berkemungkinan ia  adalah semata-mata tindakan peribadi peguam swasta untuk Perdana Menteri.


Altantuya-Scorpenes

Laporan media terbaru telah mengaitkan Najib di dalam penjualan kapal selam Scorpene yang berterusan oleh pihak berkuasa Perancis, dan juga telah dikaitkan dengan kes pembunuhan model Mongolia, Altantuya Shaariibuu.

Minggu lepas, bapa Altantuya, Dr Setev Shaariibuu memberitahu sidang akhbar bahawa beliau telah menawarkan dirinya sebagai saksi kes kapal selam tersebut, dan mendakwa bahawa keterangannya akan mampu menjadi "titik penyambung" antara kematian Altantuya dan Scorpene, dalam kes yang akan didengar di mahkamah Perancis tidak lama lagi.


5 comments:

  1. "Ini bukan satu pelantikan kerajaan kerana kerajaan tidak boleh melantik seorang peguam untuk mewakili isteri Perdana Menteri,"

    kan nyonya mansor tu ada jawatan dlm KERAjaan..F.CK... LADY aka maharani?

    ReplyDelete
  2. kalo nazri botak menafikan tidak melantik shafee kutty, nak tanya siapa yang biayai kos dia ke luar negara? rakyat dah cerdik, jangan tak jawab!

    ReplyDelete
  3. Jangan lepaskan anjing yang tersepit... nanti Rakyat akan digigit lepas pilihanraya nanti... Rakyat wajib pastikan !!!

    ReplyDelete
  4. nengok muka loya tu pun dah tau... bonggok tahap gaban... dapat pangkat sebab sanggup jadi tukang jilat j*bo amno laknatullah... ini loya jenis2 yg mentekedarah tak kira halal-haram...

    ReplyDelete
  5. loyar pentekedarah duit haram..

    ReplyDelete

Sahabat Blogger