"Kalau Anwar ditakdirkan memimpin,

maka Anwar kena pastikan, jangan ada seorang Rakyat Malaysia,

Melayu, Cina, India, Dayak, Kadazan

yang hadapi dan rasa sakit derita dizalimi seperti kamu rasa."

...saksikan video untuk rakyat Malaysia

02/08/2012

Selangor Bina Loji Rawatan Air Baru, SYABAS Tak Sabotaj Ke?


Kerajaan Selangor sedang mempertimbangkan untuk membina loji baru berhampiran dengan loji yang sedia ada terutama loji yang beroperasi di atas kapasiti mereka bagi meningkatkan pengeluaran air yang telah dirawat.

Menteri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim berkata, pihak berkuasa tempatan juga telah diminta untuk membaiki pam air di takungan di Balakong yang telah dilaporkan sama ada rosak atau hilang untuk mengatasi masalah bekalan air di kawasan tersebut.

Beliau berkata pemeriksaan oleh pengerusi Jawatankuasa Kajian dan Penyelidikan Kerajaan Tempatan Negeri Selangor, Ronnie Liu mendapati pam di takungan di Balakong dibawah pengawasan Syarikat Bekalan Air Sdn Bhd (Syabas) sama ada rosak atau tidak berfungsi.  “Jadi kita boleh membaiki atau menggantikan pam melalui pihak berkuasa tempatan dan bil akan diberi kepada Syabas", katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat Exco di sini semalam.

Air alat propaganda BN

Krisis air yang kononnya berlaku, sebenarnya sedang digunakan sebagai perang psikologi oleh media arus perdana.

Kelantan mempunyai air yang kotor dan Selangor mempunyai krisis air - ini adalah tanggapan atau persepsi seseorang akan mendapat daripada membaca media arus perdana.  Tetapi realitinya adalah sama sekali berbeza dan itu adalah kuasa perang saraf yang dipertingkatkan oleh media arus perdana untuk mewujudkan persepsi tidak menguntungkan musuh seseorang dengan meliputi kebenaran.

Jika seseorang itu pergi ke Kelantan, mereka boleh melihat bahawa air paip yang ada sebenarnya bersih dan seperti krisis air di Selangor, yang dilampirkan di bawah paras air takungan di Selangor pada Julai 2, 2012 untuk pembaca untuk mengadili bagi diri mereka.


Rakyat Bijak Menilai


No comments:

Post a Comment

Sahabat Blogger