"Kalau Anwar ditakdirkan memimpin,

maka Anwar kena pastikan, jangan ada seorang Rakyat Malaysia,

Melayu, Cina, India, Dayak, Kadazan

yang hadapi dan rasa sakit derita dizalimi seperti kamu rasa."

...saksikan video untuk rakyat Malaysia

08/08/2012

Anwar Dekati Anak Muda, Lancar Google Hangout


Anwar Ibrahim sedang mengikuti jejak langkah Presiden Amerika Syarikat, Obama dengan melibatkan penyokong terutamanya anak-anak muda melalui Google Hangouts.

Beliau akan menjadi ahli politik yang pertama di Malaysia untuk menjadi hos Google Hangouts minggu depan, meluaskan rangkaian media sosial beliau untuk memperluaskan rayuannya di kalangan anak-anak muda negara ini yang teknologi-savvy yang membentuk suku daripada pengundi Malaysia.


"Borak Bersama Anwar"  secara live di YouTube ditetapkan pada jam 10:30 malam waktu tempatan pada 17 Ogos, hanya dua hari sebelum Malaysia menyambut Hari Raya Aidilfitri.  Halaman Facebook dan laman Google+ telah aktif awal pagi ini untuk menghebahkan acara yang dilihat sebagai langkah lebih kehadapan dari aktiviti UmnoBn di ruang siber yang semakin meningkat.

Presiden Amerika Syarikat, Barack Obama telah menjadi hos Google Hangout pada Januari lepas sebagai sebahagian daripada kempen pilihan raya.  Forum itu datang dalam bentuk sambungan video secara langsung dan pertanyaan melalui YouTube.

Facebook dan Google + halaman yang dikenali "Borak Bersama Anwar" sebagai acara Google Hangout dengan Ketua Umum Parti Keadilan dan Ketua Pembangkang akan disiarkan secara live melalui YouTube.

"Kami ingin menggalakkan orang ramai untuk menghantar soalan-soalan video mereka melalui YouTube dan berkongsi pautan pada Facebook atau Google Plus.  Kami juga akan menilai nota dan soalan-soalan anda untuk menentukan topik kami untuk malam-malam tersebut”.

"Jika kita dapati soalan-soalan anda menarik, kita juga akan menjemput anda untuk menjadi ahli panel kami.  Terima kasih, dan berharap untuk melihat anda di ‘Borak Bersama Anwar’, "kata satu kenyataan.

Parti itu juga telah menubuhkan # BorakAnwar sebagai hashtag rasmi untuk acara, yang akan digunakan di laman microblogging Twitter.

Sumber-sumber PKR berkata bahawa Anwar akan mengumumkan berkenaan Google Hangout pada sidang media Khamis ini, di mana beliau dijadual untuk bercakap tentang logo Merdeka Pakatan Rakyat dan tema.

"Kita perlu mendekati golongan muda yang berjumlah kira-kira tiga juta pengundi kali pertama di kalangan pengundi 12 juta," kata seorang pegawai PKR, sambil menambah "Google Hangout adalah salah satu cara kita yang akan digunakan untuk berkenalan dengan orang-orang yang menghabiskan lebih banyak masa di talian".


No comments:

Post a Comment

Sahabat Blogger