"Kalau Anwar ditakdirkan memimpin,

maka Anwar kena pastikan, jangan ada seorang Rakyat Malaysia,

Melayu, Cina, India, Dayak, Kadazan

yang hadapi dan rasa sakit derita dizalimi seperti kamu rasa."

...saksikan video untuk rakyat Malaysia

15/08/2012

Saham Felda Merudum Lagi - Kempen ‘Balik Kampung’




Musim ‘Balik Kampung ni diharap semua Rakyat Malaysia dapat pulang dengan selamat ke kampung2 halaman.  Kita juga menyeru agar disebarkan segala kebenaran yang berlaku di Negara ini dan dipadamkan oleh pemerintah umnobn.

Sebaran maklumat harus di sampaikan kepada ibubapa kita, sedara mara, dan sahabat handai agar mereka mendapat maklumat yang benar dan tepat.

Saham Felda

Bak kata Tengku Razaleigh, peneroka Felda akan tinggal sehelai sepinggang, akibat aset milik peneroka tergadai apabila Felda disenaraikan di Bursa Saham Malaysia apabila pasaran saham dimanipulasikan.

Bekas Menteri Kewangan, Tengku Razaleigh Hamzah berkata, sudah menjadi kelaziman di mana ada sindiket mempengaruhi turun naik harga saham di pasaran semasa bagi mendapat keuntungan segera.

Katanya, sindiket berkemampuan untuk mempengaruhi harga di pasaran sama ada turun atau naik.

“Kita bimbang peneroka akan terpengaruh dengan permainan mereka. Ketika harga saham rendah tentunya ramai peneroka berminat membelinya dengan jumlah yang banyak sehingga ada yang membuat pinjaman di bank.

23julai2012
“Mereka berbuat demikian dengan andaian akan mendapat keuntungan berganda apabila harga saham meningkat. Namun kita kena ingat harga saham tidak kekal tinggi selama-lamanya.

30julai2012
“Dan apabila harga saham jatuh peneroka yang membeli saham dengan banyak tidak mampu membuat apa-apa lagi. Ketika itu mereka akan hanya tinggal sehelai sepinggang sahaja,” katanya.

hari ini

4 comments:

  1. bursa malaysia = kasino.....mana ada fundemental la!

    ReplyDelete
  2. Mungkin orang Melayu mudah lupa. Dulu kita pernah "ambil alih" syarikat Sime Darby drpd Britain dgn taktik "Dawn Raid"... Bila2 masa sahaja pihak lain boleh melakukan perkara yg sama kepada Fgvh.

    ReplyDelete
  3. 'Dawn Raid' masa tu kita ambik syrikat asing, atas kebijaksanaan tan sri khalid ibrahim dan rakan2... skrg ni umno bn bagi sykt kita pd orang asing... pi JAHANAM umnobn!!!

    ReplyDelete
  4. Anonymous18/8/12

    salam,

    harap-harap sempatlah PR ambil alih sebelum betul2 tggl sehelai sepinggang

    KLIK Menteri UMNO beli PHd?

    ReplyDelete

Sahabat Blogger