"Kalau Anwar ditakdirkan memimpin,

maka Anwar kena pastikan, jangan ada seorang Rakyat Malaysia,

Melayu, Cina, India, Dayak, Kadazan

yang hadapi dan rasa sakit derita dizalimi seperti kamu rasa."

...saksikan video untuk rakyat Malaysia

17/07/2012

Najib Cuba Perbodohkan Rakyat Di Bandar Pula…


Pemimpin-pemimpin tertinggi BN cuba melakukan serangan terhadap pengundi di kawasan bandar dalam pilihan raya umum akan datang apabila mereka cuba memesongkan tujuan sebenar sambutan sempena Hari Kebangsaan yang akan dilancarkan di kawasan kaum utama di ibu kota, kata beberapa penganalisis politik.

 Pada malam ini, Perdana Menteri Najib Razak, timbalannya Muhyiddin Yassin dan Menteri Kesihatan Datuk Seri Liow Tiong Lai akan melancarkan bulan "Kibarkan Jalur Gemilang" di Brickfields, Kampung Baru dan Petaling Street masing-masing merupakan kawasan kaum utama di Kuala Lumpur.


"Ini semua tindakan terdesak yang terpaksa Bn perlu lakukan kerana mereka tidak mahu berputus asa terhadap sokongan pengundi Bandar yang majoritinya menyokong Pakatan Rakyat," kata seorang kolumnis serantau dan penganalisis politik.

Bn menguasai hanya dua daripada 12 kerusi persekutuan di Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur dan Putrajaya, selepas kekalahan bersejarah dalam pilihan raya umum 2008 di mana mereka kehilangan majoriti dua pertiga dalam parlimen dan lima buah negeri.

Hari Kebangsaan tahun ini sambutan tema adalah "Janji Ditepati", manakala tema yang terdahulu adalah variasi agenda 1Malaysia Najib, termasuk "Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan" dan "1 Malaysia Menjana transformasi".

Najib Tiada Idea, hanya meniru Anwar Ibrahim

Najib Razak juga telah melakukan lawatan dalam negara ini di bawah ‘Jelajah Janji Ditepati’ yang dianjurkan oleh TV3, stesen Televisyen yang dikaitkan dengan parti Umno.



Program jelajah seluruh negara oleh Najib ini, adalah ditiru daripada “Program Jelajah Merdeka Rakyat” yang dianjurkan oleh Pakatan Rakyat, yang sudah memasuki pusingan kedua setelah semua pemimpin-pemimpin tertinggi Pakatan Rakyat yang diketuai oleh Anwar Ibrahim menjelajah seluruh negara sejak 3 bulan yang lalu.


No comments:

Post a Comment

Sahabat Blogger