"Kalau Anwar ditakdirkan memimpin,

maka Anwar kena pastikan, jangan ada seorang Rakyat Malaysia,

Melayu, Cina, India, Dayak, Kadazan

yang hadapi dan rasa sakit derita dizalimi seperti kamu rasa."

...saksikan video untuk rakyat Malaysia

22/02/2012

Perdagangan dengan Israel dan menuduh orang lain adalah Munafik – Nik Aziz


Murshidul Am PAS Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat mengulangi pendirian parti itu tidak mengiktiraf Israel sebagai negara yang sah, berikutan mesyuarat dengan Ketua Umum PKR  Dato’ Seri Anwar Ibrahim untuk menjelaskan kenyataan kontroversi itu melakukan sokongan untuk keselamatan Israel.

"Tanpa mengira perbezaan kita dengan orang lain, PAS tegas pada pendirian (tidak mengiktiraf Israel)," katanya dalam satu kenyataan pendek pada laman Facebook beliau.

Menteri Besar Kelantan menyelar kepura-puraan mereka yang sentiasa membakar kontroversi untuk menuduh orang lain sebagai pro-Zionis, apabila mereka sendiri telah mengesahkan hubungan perdagangan dengan rejim Israel dengan membenarkan kapal-kapal Israel berlabuh di pelabuhan negara.

Mengarahkan serangan ke atas pemimpin UMNO yang telah menuduh Anwar menyokong Israel, Nik Aziz berkata:

"Mereka adalah sama seperti ayam jantan yang “Berkokok berderai-derai, ekor penuh dengan tahi mereka sendiri," kata Nik Aziz.

Anwar Ibrahim yang mengadakan pertemuan kira-kira sejam dengan Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat di sini semalam berkata, Mursyidul Am Pas menerima penjelasan beliau berkenaan pendiriannya mengenai kedudukan Israel.

"Saya menjelaskan kenyataan saya di Wall Street Journal dan saya turut menyebut tentang reaksi Ketua Hamas, Khaled Mashal. Nik Aziz dengar dan faham pendirian saya. Saya sendiri pun faham pendirian Pas yang tegas tentang Israel, " katanya selepas pertemuan Nik Abdul Aziz.

Selain itu, Anwar menegaskan, dalam kenyataan beliau dalam WSJ, penekanan terhadap syarat-syarat tertentu perlu bagi pembebasan Palestin. 

Dato’ Sei Anwar memberi penekanan di sini iaitu prasyarat, pertama, undurkan tentera Israel dari Palestin;  kedua, hentikan keganasan;  ketiga, hentikan kepungan di Gaza dan keempat, Iktiraf Baitulmaqdis.



No comments:

Post a Comment

Sahabat Blogger