"Kalau Anwar ditakdirkan memimpin,

maka Anwar kena pastikan, jangan ada seorang Rakyat Malaysia,

Melayu, Cina, India, Dayak, Kadazan

yang hadapi dan rasa sakit derita dizalimi seperti kamu rasa."

...saksikan video untuk rakyat Malaysia

09/02/2012

Najib kehabisan wang?


Najib dakwa penggunaan RM1.5 bilion wang daripada KWSP di dalam skim yang menawarkan pinjaman perumahan kepada orang-orang yang tidak layak untuk pembiayaan bank tidak akan menjejaskan pencarum KWSP.


Bagi Rakyat, mereka tidak mahu mendengar apa-apa alasan daripada Najib, kerana wang itu adalah wang rakyat bukannya wang UmnoBn.  Najib telah merompak sumbangan rakyat Malaysia yang bekerja keras untuk membiayai sesuatu yang kerajaan boleh lakukan dengan wang sendiri pada asasnya.

Apatah lagi, kerajaan Najib tidak berunding dengan lembaga KWSP wakil pekerja apabila ia memutuskan untuk menggunakan RM1.5 bilion.  Lembaga KWSP terdiri daripada Kesatuan Sekerja Malaysia (MTUC) Presiden Mohd Khalid Atan, Kesatuan Perkhidmatan Perguruan Kebangsaan (NUTP) setiausaha agung Loke Yim Pheng, Sarawak Kesatuan Pekerja Bank (SBEU) Presiden Hadiah Leen dan Sabah Kesatuan Pekerja Perdagangan ( SCEU setiausaha agung Azlin Awang Chee).  Semua pegawai-pegawai ini yang berada dalam kegelapan untuk rancangan KWSP membiayai 20,000 rumah di kawasan bandar Kuala Lumpur.

Pentadbiran Najib sedang berjalan keluar bersama wang Rakyat

Sangat penting untuk diperhatikan bahawa dengan mencelup tangan mereka ke dalam balang cookies KWSP, pentadbiran Najib juga mengatakan bahawa mereka tidak mempunyai wang untuk menjalankan program menyokong projek-projek.  Kebankrapan mesti menjadi lebih dekat daripada apa yang kita berfikir, tentu lebih awal daripada 2019.

Paras hutang persekutuan di negara ini mencecah RM456 bilion pada akhir tahun 2011, yang merupakan peningkatan 88.4 peratus daripada RM242 bilion pada tahun 2006. Paras hutang akan terus meningkat, dengan projek-projek seperti Lebuhraya Pantai Barat, bernilai RM7.07 bilion, atau projek MRT Lembah Klang bermula.

Walaupun mungkin kecil skim perumahan KL RM1.5bil kepada Najib, tetapi adakah beliau boleh menjamin pulangan kepada pencarum KWSP, apabila dia sendiri tidak berani mengejar balik pinjaman RM250 juta yang diberikan kepada keluarga menteri Shahrizat Jalil untuk mengurus dalam skandal NFC?

Apa-apa pun… semua ini adalah wang rakyat yang akan digunakan oleh UmnoBn untuk digunakan oleh mereka semasa kempen pilihanraya nanti.

“Rakyat Mesti Ubah Sebelum Parah”

No comments:

Post a Comment

Sahabat Blogger