"Kalau Anwar ditakdirkan memimpin,

maka Anwar kena pastikan, jangan ada seorang Rakyat Malaysia,

Melayu, Cina, India, Dayak, Kadazan

yang hadapi dan rasa sakit derita dizalimi seperti kamu rasa."

...saksikan video untuk rakyat Malaysia

24/05/2012

Rizab Air Di Selangor Tiada Masalah Rupanya… UmnoBn Penipu


Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim hari ini menjemput Menteri Tenaga, Teknologi Hijau dan Air Datuk Peter Chin Fah Kui bersama-sama dengan pemimpin BN yang lain untuk melawat empangan di negeri ini bagi membuktikan bahawa rizab air yang sebenar adalah pada tahap yang amat selesa.


Beliau berkata bahawa lawatan ini adalah untuk menjelaskan situasi sebenar kepada Rakyat Selangor, selepas beberapa dakwaan yang telah dibuat sebelum ini, yang berbeza dengan keadaan sebenar paras air yang disimpan di tujuh empangan di Selangor yang mencatatkan rizab lebih daripada 100 peratus untuk bulan ini.

"Lawatan ini akan diselia oleh Datuk Pengawal Selia Air Negeri Nordin Sulaiman dan Lembaga Pengurusan Air Selangor (LUAS)," katanya pada sidang akhbar selepas mempengerusikan mesyuarat mingguan Exco, di sini semalam.

Khalid Ibrahim berkata tujuh empangan di negeri ini, iaitu Empangan Sungai Selangor, Sungai Tinggi Dam, Klang Empangan Gate, Empangan Sungai Langat, Empangan Sungai Semenyih, Empangan Tasik Subang dan Empangan Batu mencapai 100 peratus rizab air.

Beliau berkata bahawa sumber air di empangan di Selangor berjumlah 522,660,000 meter padu di mana sejak Februari lalu, kesemua tujuh empangan ini telah berada dalam keadaan yang memuaskan dan dapat membekalkan air kepada semua loji rawatan air di negeri ini.

Pengkhianatan UmnoBn Terhadap Rakyat Selangor

Terdapat satu pelan UmnoBn yang jelas untuk melemahkan Kerajaan Selangor supaya kontrak empangan baru dan peningkatan sebanyak 35% dalam tarif air boleh dipaksa untuk memberi manfaat kepada kroni-kroni UmnoBn, walaupun ia akan menyebabkan beban besar kepada Rakyat, malah mereka juga pernah salah maklum kepada Sultan Selangor !

Walaubagaimanapun, kerajaan Selangor yang prihatin terhadap nasib Rakyat sekali lagi berjaya menangani kritikan tidak adil dari UmnoBn dengan fakta dan angka.  Rakyat lebih bijak menilai dan tahu kerajaan mana yang benar-benar ikhlas membantu Rakyat…


No comments:

Post a Comment

Sahabat Blogger