"Kalau Anwar ditakdirkan memimpin,

maka Anwar kena pastikan, jangan ada seorang Rakyat Malaysia,

Melayu, Cina, India, Dayak, Kadazan

yang hadapi dan rasa sakit derita dizalimi seperti kamu rasa."

...saksikan video untuk rakyat Malaysia

18/11/2011

Ayuh!!! Anak Muda… Jom Tukar

Sudah tiba masanya seluruh Anak Muda di negara ini bangkit untuk menuntut
hak mereka mengenai gaji minima sebanyak RM1,500 yg sudah dibuktikan Kerajaan Pakatan Rakyat.


Sudahlah kelmarin Pembangkang dari puak Umno BN di DUN Selangor buka mulut busuk diorang melaung-laung suara marahkan kerajaan negeri pimpinan Khalid ibrahim… sekarang ni MCA pulak mahukan  RM1, 500 gaji minimum diperluaskan kepada semua kakitangan awam S'gor.


Oiii Be End….  Persatuan Pekerja MTUC dan affiliate mereka yang lain, sudah lebih 30 Tahun meminta dan mendesak kerajaan BN agar menetapkan gaji minimun kepada mereka yang bergaji rendah, namun sampai sekarang tiada respon daripada Kera Jaan Be End.  Masa itu apa yang pemimpin mulut busuk ni bertindak?!! Bila Pakatan Rakyat laksanakan.. baru nak bercakap.


Inilah menunjukkan tahap pemikiran & IQ pemimpin Umno BeEnd… yang hanya tahu menipu rakyat selama lebih 50 tahun.


Khalid Ibrahim dah berkata bahawa kenaikan gaji minimun kepada pekerja perkhidmatan awam adalah atas urusan kerajaan persekutuan, bukan kerajaan negeri.  Kalau dah banyak cakap…mintak kerajaan pusat BeEnd laksanakanlah gaji minima untuk semua kakitangan… Ini barulah adil untuk semua.


Sebab itu Reformis Anak Muda mengajak seluruh Anak Muda mengundi Pakatan Rakyat untuk mendapat hak mereka bergaji minima RM1,500… Pasti !!!


Jangan apabila Be End menang balik.. sudah pasti seluruh rakyat MENDERITA ditekan dengan pelbagai kos kehidupan yang melambung dengan perlaksanaan GST, kenaikan harga barang, Tol, harga petrol dinaikkan.


Sekarang ni UmnoBN akan memainkan Hidup Melayu! untuk menipu anak muda, sama seperti mereka sudah lakukan selama lebih 50 tahun…

2 comments:

  1. Teringat ambo memori indah ni...ayuh BERSIH 3.0, InsyaAllah..

    ReplyDelete
  2. Ya.. kenangan indah yg menyemarakkan semangat juang!! ayuh ! kita lakukan perubahan...

    ReplyDelete

Sahabat Blogger