"Kalau Anwar ditakdirkan memimpin,

maka Anwar kena pastikan, jangan ada seorang Rakyat Malaysia,

Melayu, Cina, India, Dayak, Kadazan

yang hadapi dan rasa sakit derita dizalimi seperti kamu rasa."

...saksikan video untuk rakyat Malaysia

14/11/2011

Jom Ambik Duit Rakyat

Adakah anda sudah bersedia....  Dalam tempoh 14 hari, JOM kita pergi ambik
wang hasil titik peluh Rakyat sebanyak RM100 bagi setiap anak yang bersekolah.

Kira-kira 5.5 juta pelajar sekolah rendah dan menengah akan menerima wang bantuan persekolahan RM100 seorang (duit kita jugak…) yang sudah disalurkan kepada akaun sekolah masing-masing mulai semalam dan diagihkan secara tunai kepada ibu bapa, penjaga atau murid dalam tempoh 14 hari.

Bayaran berkenaan untuk murid Tahun Satu hingga Tingkatan Empat bagi sesi persekolahan 2011, manakala bagi Sabah dan Sarawak, selewat-lewatnya minggu depan.  Pelajar Tahun Satu dan Tingkatan Satu bagi sesi persekolahan 2012 pula menerimanya pada Januari.

Wang berkenaan membabitkan sekolah kerajaan, swasta, persendirian dan agama di seluruh negara. Sekolah kebangsaan dan bantuan kerajaan membabitkan 5,061,574 pelajar, sekolah agama rakyat dan sekolah agama negeri, sekolah persendirian serta MRSM dan Kolej Tentera.

Jadi, buat para ibu bapa tak perlulah tergesa-gesa mendapatkannya di sekolah. Bolehlah mengikut giliran apabila  di beritahu oleh pihak sekolah bilakah masa yang sesuai untuk datang ke sekolah mengambil wang Rakyat ini.

NOTA :  Dah dengar dari puak gerombolan Umngok yg tolol bahlul kata org Pakatan Rakyat klu tak sokong kerajaan tak payah la ambik duit tu….

Kalau ye pun tolol bahlul jangan la tunjuk sangat… diam2 aje la… tak banyak mana pun dapat… banyak lagi yang dah kena songlap oleh kerajaan BeEnd…

Ye la… kan orang Umngok anggap duit ni macam tuhan korang… sanggup membelakangkan agama dan Allah sebab duit…  Rileks la bro….

No comments:

Post a Comment

Sahabat Blogger