"Kalau Anwar ditakdirkan memimpin,

maka Anwar kena pastikan, jangan ada seorang Rakyat Malaysia,

Melayu, Cina, India, Dayak, Kadazan

yang hadapi dan rasa sakit derita dizalimi seperti kamu rasa."

...saksikan video untuk rakyat Malaysia

03/12/2011

UMNO.... “Lu Langsi... Lu Mati! “


Banyak yang tidak masuk akal dan "kurang ajar" oleh kenyataan-kenyataan
yang dibuat oleh Najib dan Umno pada masa lalu.

Menurut mereka, orang Melayu jauh di belakang kaum-kaum lain dari segi kekayaan dan pembangunan dan juga membentuk majoriti golongan miskin.

Mengapa orang Melayu tidak makmur walaupun DEB untuk lebih daripada 40 tahun dan sebagai kerajaan selama lebih daripada 60 tahun?

Bagaimana Umno yang DIBERI KUASA SEPENUHNYA selama puluhan tahun, tidak dapat membetulkan keadaan miskin orang Melayu?   Kuasa ada, Wang yang amat banyak, Hasil Bumi melimpah ruah... tapi malangnya Melayu masih mundur ke belakang.  Sesungguhnya, perlu ada penjelasan logik untuk Umno terus memiskinkan Melayu.

UMNO tidak perlu menggunakan kebijaksanaan dan kerja keras untuk tugas ini.  Negara Malaysia ini telah dikurniakan dengan minyak, gas, kayu balak, tanah, air dan sumber semula jadi yang lain untuk menjana beratus-ratus bilion untuk manfaat orang Melayu dan anak-anak yang lain.

Tetapi entah bagaimana, semua kekayaan yang besar ini “tidak pernah menemui jalan” kepada orang Melayu miskin.

UMNOputra telah merompak kekayaan negara di bawah alasan untuk membantu orang Melayu yang miskin, dan mengumpulkan berbilion Ringgit untuk diri mereka, keluarga mereka dan rakan-rakan.

Terdapat banyak empayar korporat Melayu yang sangat besar dan terkenal - empayar Mahathir (Galian, YTL, San Miguel, dll), empayar Najib (CIMB, dll.), empayar Badawi, empayar Daim, empayar Taib Mahmud, empayar Syed Al-Bukhary, dan sebagainya.

Jika UMNOputra ini bersifat perkauman, mereka tidak akan mengumpul kekayaan besar untuk diri mereka sendiri tetapi sebaliknya akan memberi tumpuan kepada berkongsi kekayaan yang ada dengan bangsa mereka yang miskin.

  • Dimanakah Tanah Rezab bangsa melayu?   Dulu British tinggalkan 3 juta hektar untuk anak bangsa melayu, kini tinggal 1.7 juta hektar saja.
  • Kelantan 99.9 % rakyatnya orang melayu.  Tetapi kekayaan hasil minyak Kelantan kenapa tak beri kepada rakyat melayu Kelantan?
  • Ramai anak bangsa melayu yang pegang sijil SPM/Ijazah hidup mengganggur tanpa pekerjaan setimpal dengan sijil/ijazah mereka.
  • Memetik kenyataan Mufti Perak, Dato’ Harussani – 250 ribu orang Melayu murtad. Semua ini adalah di bawah pemerintahan kerajaan Umno!
  • Melesapkan wang FELDA hampir RM3billion!
  • Mahathir menggunakan wang PETRONAS untuk menyelamatkan anaknya dari bankrupsi (RM1.6 billion), adakah itu juga langkah memperjuangkan Melayu?
  • Ke manakah ekuiti Bumiputera yang hanya tinggal RM2 bilion dalam kek ekonomi negara yang asalnya RM54 bilion?

Apa yang jelas di sini adalah bahawa UMNO dan pemimpinnya, Mahathir, Muhyiddin, Najib, dan sebagainya BUKANLAH ada sifat perkauman perjuangkan Melayu.  Mereka hanya jahat dan rasuah.


Wang adalah TUHAN mereka.


Mereka terlalu keji sehingga sanggup menjual bangsa, agama dan negara untuk wang.  Wang adalah apa yang penting kepada mereka, tiada moral dan etika dan pastinya bukan kerana bangsa dan sama sekali bukan kerana agama (semua ini adalah bersalah atas semua dosa-dosa besar dalam Islam, dari rasuah, menipu dan mencuri, zina dan judi).

Melayu miskin adalah semata-mata suatu lesen yang rasmi bagi UMNO untuk merompak dan merampas negara.  Dan ia adalah kelebihan Najib dan UMNO dengan menyimpan sebahagian besar Melayu di kampung-kampung dan Felda yang terus-menerus jahil dan diperbodohkan oleh Umno.

Kerana hanya dengan cara ini, UMNO boleh terus menipu orang Melayu dan memenangi undi.


Jika UMNO menjadikan Melayu pintar, maka orang Melayu akan membuang UMNO dari dahulu lagi.

Masalah besar pemikiran anak bangsa Melayu ialah.... Celakanya spesis UMNO yang sombong yang senang-senang memperbodohkan akal pemikiran bangsa Melayu yang ditafsirkan oleh mereka sebagai bangsa pemalas dan bodoh....

Bodohnya Melayu Kerana Umno Bijak Menipu…


oleh Reformis Anak Muda

No comments:

Post a Comment

Sahabat Blogger