"Kalau Anwar ditakdirkan memimpin,

maka Anwar kena pastikan, jangan ada seorang Rakyat Malaysia,

Melayu, Cina, India, Dayak, Kadazan

yang hadapi dan rasa sakit derita dizalimi seperti kamu rasa."

...saksikan video untuk rakyat Malaysia

12/12/2011

Esok Rakyat Selangor Akan Susah



Esok Najib tak akan susah dalam kehidupan harian dia, sebab dia hidup
dengan kemewahan dan penuh dengan kemudahan untuk diri dia dan keluarga dia serta lain-lain pemimpin Umno BN yang lain yang kaya raya.

Rakyat bawahan inilah juga yang akan menderita di dalam kehidupan harian mereka akibat kenaikan harga barang dan juga kenaikan harga minyak yang membebankan, bukan sahaja rakyat terbanyak, tetapi juga pengusaha bas dan perniagaan lain di Negara ini.

Mulai esok, seramai 100,000 rakyat di Selangor akan terjejas kehidupan mereka apabila syarikat bas, Cityliner, menghentikan perkhidmatan esok.

Rentas Konsortium Bhd (KTB) Pengarah Eksekutif Tengku Hasmadi Tengku Hashim berkata syarikat itu, dengan 150 bas di Selangor, telah mencatatkan kerugian sebanyak RM8 juta setiap tahun.

"Kami telah datang ke titik di mana kita tidak mampu untuk menjalankan perniagaan apa-apa lagi. Sementara ini kami menghentikan perkhidmatan di dalam negeri (Selangor)," katanya, sambil menambah bahawa hari ini akan menjadi hari terakhir.

Beliau berkata beberapa memorandum telah dikemukakan kepada pelbagai agensi kerajaan, termasuk Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) dan Kementerian.  Walau bagaimanapun,, kesemua agensi kerajaan tidak melayan memorandum mereka.

Penyelenggaraan bas yang tinggi adalah sebahagian kos yang menyumbang kepada kerugian.

"Dahulu, setiap tayar yang digunakan, kosnya kurang daripada RM100, tetapi kini ia berharga RM1,000 setiap satu.

“Minyak Diesel yang digunakan, kosnya dahulu hanya 35 sen seliter, tetapi kini ia hampir RM2 seliter”.

Itulah akibatnya menaikkan harga minyak, tanpa mempedulikan masalah rakyat.  Semua barang naik harga disebabkan kos pengangkutan.

Najib dan konco-konconya PEDULI  APA dengan rakyat…!!!   Asalkan mereka senang dengan kemudahan yang diberi oleh RAKYAT SENDIRI !


No comments:

Post a Comment

Sahabat Blogger