"Kalau Anwar ditakdirkan memimpin,

maka Anwar kena pastikan, jangan ada seorang Rakyat Malaysia,

Melayu, Cina, India, Dayak, Kadazan

yang hadapi dan rasa sakit derita dizalimi seperti kamu rasa."

...saksikan video untuk rakyat Malaysia

04/05/2012

Pendedahan Baru Kes Scorpene Najib


Sebab itulah hari ini Najib Razak membuat kenyataan tergempar dengan niat memperbodohkan Rakyat Malaysia dengan mengatakan Perhimpunan Bersih 3.0 adalah untuk menggulingkan kerajaan (...wtf).  Satu kenyataan yang amat dangkal dan memualkan dari seorang perdana menteri.


Najib berharap dengan kenyataan yang memperkecilkan kebijaksanaan Rakyat, boleh menutup kes beliau yang terlibat dalam rasuah pembelian Scorpene di mahkamah Perancis yang berkaitan dengan  pembunuhan Altantuya.

Pendedahan Hari Ini

Dalam sidang media hari ini, tumpuan kepada pendedahan 2 dokumen penting :

1. Dokumen 87
2. Dokumen 144

Dokumen 87
Dokumen-dokumen yang disita oleh polis Perancis dari pejabat En. Di Henri GIDE (Thales) pada 28 Mei 2010 termasuk faks yang ditulis dalam Bahasa Inggeris dan dihantar oleh F.DuPont bertarikh 1 Jun 2001 dialamatkan kepada D. Arnaud, Sk kepada BAIOCCO dan SAUVAGEOT dengan subjek "MALAYSIA / SUBMARINE".

Encik DuPont memperincikan kronologi lawatan dan tindakan semasa dalam perjalanan di Malaysia di mana terdapat pelbagai akujanji dirancang dalam mesyuarat rundingan tertentu dengan Kementerian Pertahanan dan ahli-ahli pengurusan Perimekar semasa dua kontrak cadangan disebut (dari DCNI kepada Perimekar, serta antara Perimekar dan Kerajaan Malaysia).

Beliau akhirnya menyatakan perjumpaan dengan DATO' SERI NAJIB di Perancis pada 14 Julai 2001 dengan bersyarat bahawa DCNI menawarkan jumlah maksimum sebanyak USD 1 bilion untuk penginapan Perimekar (di Perancis).

Dokumen 144
Pejabat pendakwaraya atas arahan telah diterima daripada Thales International Asia, sampul surat pada 22 Ogos 2011 yang mengandungi:

- Satu folder sub bertajuk "C4"

- Satu sub folder sub bertajuk "invois"

- Fail PDF

- pemacu USB

Antara dokumen-dokumen penting adalah kewujudan invois difakskan oleh TERASASI Sdn Bhd (Syarikat No.524814-P) kepada Bernard Baiocco, CEO Thales International Asia.  Invois yang dinyatakan jumlah sebanyak Euro 359,450.00 untuk tujuan yuran kejayaan yang dibayar kepada Alliance Bank Malaysia Berhad, Petaling Jaya, No.Akaun :12109-0-01-3000450-8 dan mengandungi nota ditulis dalam bahasa Perancis seperti berikut:

“Razak demande si ce SF peut etre pris en compte assez vite. Le Support Fee suit avec un rapport”.

Terjemahan:
“Permintaan Razak agar SF boleh diambil kira dengan segera.  Yuran sokongan berikutan dengan laporan”.

Oleh itu ternyata bahawa Thales International Asia tidak boleh mengabaikan bahawa jumlah yang dibayar kepada TERASASI Sdn Bhd akhirnya mendapat manfaat Najib Razak Menteri Pertahanan dan perunding beliau, Abdul Razak Baginda.

Rompakan Terhebat Malaysia

Ia telah menjadi jelas bahawa ini menjadi salah satu rompakan kerajaan Malaysia ke atas rakyat! Ia tidak lagi hanya Euro 115 juta komisyen kepada Perimekar.  Ia merupakan rompakan terang-terangan wang pembayar cukai Malaysia dan Perancis.  Lebih banyak komisen telah muncul membenarkan penyalahgunaan dana badan-badan kerajaan seperti dana haji (Lembaga Tabung Haji) dan dana pencen tentera (Lembaga Tabung Angkatan Tentera).

Rakyat Malaysia dan Perancis telah dikelirukan dengan jelas, ditipu dan dirompak wang mereka melalui rasuah terang-terangan dan salah urus wang di atas nama "RAHSIA". 



No comments:

Post a Comment

Sahabat Blogger