"Kalau Anwar ditakdirkan memimpin,

maka Anwar kena pastikan, jangan ada seorang Rakyat Malaysia,

Melayu, Cina, India, Dayak, Kadazan

yang hadapi dan rasa sakit derita dizalimi seperti kamu rasa."

...saksikan video untuk rakyat Malaysia

13/03/2012

Strategi Yang Menjadi... UmnoBn Jangan Bodohkan Rakyat Lagi


Jika ada seorang yang telah menyebabkan kerajaan Barisan Nasional malu besar sekarang ini, ia akan menjadi Rafizi Ramli.  Jika Barisan Nasional, khususnya Umno, akan menjadi teruk dalam pilihanraya yang akan datang, banyak kredit boleh diberi kepada beliau, khususnya kecekalan beliau yang membongkar secara strategik isu NFC, skandal yang melibatkan keluarga Menteri Wanita, Shahrizat Jalil serta UMNO dan kerajaan Barisan Nasional.

Ketabahan rafizi dengan sifat cermat dan memaparkan strategi yang pintar, beliau mengeluarkan bukti-bukti dan butiran yang menyelerakan satu persatu.


Shahrizat, keluarganya, dan UMNO jatuh tepat ke dalam perangkap

Apabila butiran ringkas pertama dibentangkan kepatda umum, pegawai-pegawai NFC cepat bertindak balas dengan membuat penafian.  Kemudian setelah NFC berjaya terjebak ke dalam perangkap, Rafizi menerkam mereka dengan mendedahkan lebih banyak fakta, memaksa NFC pada dasarnya menarik balik penafian awal mereka.

Berterusan untuk memandang rendah Rafizi, mereka mengemukakan satu lagi penafian yang lebih tegas, tetapi hanya menjadikan satu kemusnahan dari Rafizi.

Rafizi menjadikan mereka kelihatan kebodohan yang tidak dipercayai, tidak cekap, atau kedua-duanya, dan juga pembongkaran pelanggaran undang-undang.

Apabila Rafizi mengeluarkan fakta pembelian kondominium mewah, pegawai NFC pada mulanya menafikan ia terlibat dan cuba untuk memberi serangan dengan merendah-rendahkan Rafizi, tetapi mereka cepat berundur apabila dia mengeluarkan butir-butir yang lebih khusus.  Kali ini mereka cuba untuk merasionalkan pembelian sebagai keputusan "pelaburan" berhemat!

Bukan sahaja pengurusan NFC terpaksa mengikut kata Rafizi…, Ketua Polis juga yang pada mulanya menolak dakwaan itu, telah menarik balik penolakan tersebut dan membuka semula siasatan.  Masa ini, pegawai-pegawai penyiasat membuat kenyataan awam dan mencadangkan bahawa pengarah-pengarah NFC dikenakan tuduhan bagi jenayah pecah amanah.

Semua kenyataan-kenyataan yang bercanggah ini telah mendorong Menteri Undang-Undang, Nazri Aziz memberitahu pegawai NFC untuk menutup mulut, nasihat yang sangat luar biasa dari seorang ahli politik yang kebiasaannya lebih gah.

Perangkap Rafizi terbesar adalah untuk mencetuskan pemfailan saman fitnah Sharizat terhadapnya.  Sekarang Rafizi akan mempunyai satu forum di mana mereka yang terlibat perlu untuk memberi keterangan bersumpah dan di mahkamah terbuka.  Saman fitnah ini boleh menjadi satu cara yang paling berkesan untuk mendedahkan pertalian rasuah di dalam politik UmnoBn, kerajaan dan perniagaan yang boleh memusnahkan negara kita sejak beberapa dekad lalu.

Itulah akibatnya apabila seorang menteri yang bersikap sombong, ego dan melatah, telah menggali kubur sendiri...

Jangan Uji Kepintaran Rakyat 

Amat senang untuk menggelar Rafizi sebagai pelapor murahan yang akan mendedahkan korupsi bebas yang lain atau memanggil apa sahaja nama yang lain, seperti mana kata Shahrizat Jalil.  Tetapi, ia akan menjadi lebih buruk kepada ramai yang ada di dalam UMNO, jika memandang rendah kepada Rafizi.

Rafizi tidak boleh mendapatkan butir-butir dan dokumen tanpa bantuan "dalaman".  Bantuan dari mereka dan telah memilih Rafizi untuk mengamanahkan kepadanya mencerminkan keyakinan mereka terhadapnya.  Itulah ukuran terhadap seorang lelaki muda cerah ini.

Mereka yang terlibat dalam ketamakan skandal NFC yang memalukan ini, adalah lebih baik memberi jawapan khusus apa yang didedahkan oleh Rafizi, dan bukannya berbuat demikian dengan menghina kepintaran rakyat Malaysia.


1 comment:

  1. http://apecelopder.blogspot.com
    semua aku pangkah

    ReplyDelete

Sahabat Blogger