"Kalau Anwar ditakdirkan memimpin,

maka Anwar kena pastikan, jangan ada seorang Rakyat Malaysia,

Melayu, Cina, India, Dayak, Kadazan

yang hadapi dan rasa sakit derita dizalimi seperti kamu rasa."

...saksikan video untuk rakyat Malaysia

27/03/2012

Najib Dan Sharizat Ada Skandal Rupanya


Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim mengatakan Perdana Menteri Najib Razak kurang keberanian moral untuk memecat Menteri Wanita, Shahrizat Jalil atau menuntut perletakan jawatan beliau.

Dan disebabkan contoh buruk ini orang ramai mengatakan ia adalah sama seperti menyokong rasuah dan menjadikan Malaysia dicerca oleh negara-negara lain.

"Beliau tidak mempunyai keberanian untuk menangani isu-isu disiplin dalam parti sendiri dan itu menunjukkan ketidakcekapan perbezaan beliau sebagai PM yang telah canangkan isu-isu tadbir urus yang baik, ketelusan", kata Anwar kepada pemberita di lobi Parlimen.

Kelewatan dalam berurusan dengan isu Shahrizat ini, Najib juga telah mendorong spekulasi bahawa beliau telah membuat kesepakatan dengan Sharizat kerana Sharizat juga mempunyai maklumat tentang salahlaku Najib yang teruk yang boleh memalukan pentadbiran beliau.

Antara beberapa ayat-ayat terakhir dari skandal NFC adalah bahawa pengarahnya,suami dan anak-anak Shahrizat, telah membeli sebuah pangsapuri RM1.7 juta mewah di Kazakhstan. Terdapat cakap-cakap yang meluas bahawa pembelian kondo ini adalah sebagai hadiah perkahwinan anak perempuan Najib, yang baru-baru ini telah berkahwin dengan keluarga Kazakhstan yang berkuasa.

Branding Wanita Umno

"Sekarang ini orang ramai sedang seronok memanggil Wanita Umno ini sebagai lembu, dan akar umbi Wanita Umno telah mengadu bahawa mereka sukar untuk menghadapi isu yang terpaksa mereka tanggung di atas kepala mereka", kata Timbalan Ketua Wanita UMNO Kamilia Ibrahim, yang menyertai desakan untuk Shahrizat meletakkan jawatan.


Kamilia juga memperlekehkan Sharizat yang mengatakan ia akan menjadi "pelik” untuk Shahrizat berjanji untuk berkempen sebagai sebuah kerajaan yang bersih, adil dan baik.  Beliau meminta Sharizat agar menilai diri sendiri dahulu dan jangan bersikap bodoh.

Sebab itulah rakyat juga tertanya-tanya bagaimana Sharizat boleh diangkat sebagai senator, walaupun kalah dalam pilihanraya bagi Parlimen.  Sudah tidak ada wanita lain yang mampu menggalas tanggungjawab tersebut…?  Ataupun memang ada skandal antara Najib dan Sharizat…?!!!

Orang-orang Umno sendiri tahu Sharizat ni macam mana…
Macam-macam adaaaa…

No comments:

Post a Comment

Sahabat Blogger